Antiradary a laserové rušičky

Silniční radary měří rychlost pomocí Dopplerova jevu s využitím odražených radiových vln v mikrovlnném pásmu. Paprsek vysílaný parabolickou anténou se odráží od karoserie projíždějících vozidel zpět k radaru, je anténou zachycen a zesílen. Při zpracování odraženého signálu ve složitých elektronických obvodech radaru je pak vypočtena rychlost projíždějícího vozidla.

Radarové detektory jsou pasivní zařízení - velmi citlivé přijímače v mikrovlnném pásmu. Jsou naladěné na stejnou frekvenci, kterou vysílají silniční radary, a jejich funkce by se dala přirovnat ke klasickému radiopřijímači. Přístroje na detekci radarů navíc nevysílají žádné další signály a neruší ani ostatní přístroje ve voze, plní tedy pouze svou funkci - informovat řidiče o přítomnosti policejního radaru.

Použití přenosných detektorů policejních radarů je v ČR zcela legální, pokud tato instalace neomezuje výhled řidiče z jeho vozu.

Antiradary BELTRONICS

Antiradar Beltronics RX65e EURO

Tento detektor se vyznačuje vysokou spolehlivostí detekce na veškeré u nás používané radary a zvláště pak vynikajícím odrušením oproti falešným poplachům. Díky tomu si zákazník může být téměř jistý, že ozve-li se varovný signál, je nablízku policejní radar či laser. Díky několika speciálním úpravám a pokročilé filtraci detekovaného signálu bylo u tohoto antiradaru dosaženo naprosto vynikající citlivosti, přičemž nyní antiradar RX65e EURO poráží de facto všechny konkurenční produkty.

Detektor RX65e EURO Vám vždy zajistí dostatečnou časovou rezervu pro bezpečné zpomalení vozidla před kontaktem s policejním radarem. Byly zaznamenány i případy, kdy Beltronics RX65e detekoval policejní radar až na vzdálenost jednoho kilometru. Dále tento antiradar všemi parametry překonává také dříve nabízené CZ verze detektorů 995 a 965.

Ukázka funkčnosti #1

Ukázka funkčnosti #2

Antiradar Escort X50 EURO

Escort X50 EURO je model roku 2009 a technologicky se jedná o naprostou novinku. Kompletně přepracovaná základní deska, kompletně nový software a inovovaný laserový senzor zajišťují tomuto detektoru ty nejlepší parametry! Nová technologie zpracování detekovaného signálu zajišťuje nejvyšší možnou citlivost a extrémně přesné filtry X50 EURO prakticky oprošťují od nechvalně známých falešných poplachů.

X50 EURO se vyznačuje 100% spolehlivostí detekce na v ČR používané radary a zvláště pak vynikajícím odrušením oproti falešným poplachům. Díky tomu si zákazník může být téměř jistý, že ozve-li se varovný signál, je nablízku policejní radar či laser.

Díky několika speciálním úpravám a pokročilé filtraci detekovaného signálu bylo u tohoto antiradaru dosaženo naprosto vynikající citlivosti, přičemž nyní antiradar X50 EURO ve všech testech poráží ostatní dostupné antiradary. Detektor X50 EURO Vám vždy zajistí dostatečnou časovou rezervu pro bezpečné zpomalení vozidla před kontaktem s policejním radarem.

Ke stažení : návod na Beltronics Escort X50 EURO (pdf)

Antiradary BELTRONICS - funkce

Detektory BELTRONICS jsou řízeny mikroprocesorem, který automaticky vyhledává radary v nastavených pásmech. V blízkosti radaru je řidič varován zvukovým i světelným signálem a systém inteligentní signalizace umožňuje odhadnout vzdálenost a polohu místa, ze kterého je měřena rychlost. Detektor také upozorní na laserové měřiče, které se používají k měření rychlosti automobilů na velké vzdálenosti.

Úspěšnost detekce, to znamená včasné odhalení policejního radaru, je u detektorů BELTRONICS relativně vysoká. Radarový detektor odhalí radar téměř stoprocentně. Ne vždy ale stačí řidič vozidla včas zareagovat. Radarové detektory jsou úspěšnější při odhalování radarů ve městech, kde se paprsek radaru dobře odráží od terénních překážek, nežli na dálnici nebo volné silnici, kde je odrazů málo. Vzdálenost, na kterou radarový detektor odhalí radar, závisí na konkrétní situaci, způsobu měření rychlosti a hlavně na odrazech radarového paprsku v terénu.

Při měření proti směru jízdy (na příjezdu) detektor varuje řidiče až několik set metrů před místem, ve kterém je měřena rychlost. V takových situacích má i méně pozorný řidič dostatek času správně zareagovat. Měří-li policie rychlost po směru jízdy (na odjezdu) a detektor zachytí odražené vlny, je obvyklá vzdálenost odhalení radaru kolem 80 metrů před měřícím stanovištěm. Protože je rychlost vozidla změřena zhruba 10 až 20 metrů poté, co mine radar, je při rychlé reakci řidiče opět slušná šance na úspěch. 

Je nutné si uvědomit, že při měření po směru jízdy je reakční doba pro změnu rychlosti vozidla velmi krátká – řádově několik vteřin. Výhodou je, že i při měření po směru jízdy se paprsek radaru dobře odráží zejména v husté zástavbě. Proti novým detektorům BELTRONICS řady 900 nemají u nás používané radary typu RAMER-7 příliš velkou šanci na úspěch. Průměrná účinnost nových detektorů BELTRONICS je 95% - ve městě se blíží 100%, na dálnici přibližně 90%.

Laserové rušičky

Laserové rušičky jsou zařízení, která pomocí inteligentních algoritmů a vysoce výkonných laserových čidel vysílají proti měřící pistoli protipulsy. Tato měřící zařízení účinně matou a tím účinně zamezují změření rychlosti měřeného vozidla. Vozidlu vybavenému laserovou rušičkou prakticky není možné změřit rychlost. Laserový měřič rychlosti se chová stejně, jakoby se policistovi “třásla ruka” a nebyl schopen udržet vozidlo v hledáčku.

Laserová čidla se instalují do čelní masky vozidla, ovládací prvky a reproduktor se instalují do kabiny vozidla.

AntiLaser - AL G9 RX - Víceúčelový laserový systém

Představujeme nový AntiLaser G9 RX. RX je zkratkou "Revision X" a je synonymem pro již desátou generaci nejúčinnější laserové rušičky na světě! AL G9 RX je horkou letní novinkou roku 2009, je nástupcem dobře známého a doposud také nejúčinnějšího rušícího systému, AntiLaseru G9. Přestože ALG9 RX vypadá na první pohled obdobně jako jeho předchůdce, u nového modelu bylo zpracováno na několika zásadních změnách.

POZOR! AntiLasery G9 a G9 RX jsou jediným zařízením schopným 100% detekovat infra přisvícení úsekových měření rychlosti! Jedná se o naprosto jedinečnou funkci a AntiLaser opět potvrzuje, že je absolutní špičkou na trhu!

Laserová rušička Antilaser G9 RX má široké možnosti programování. Disponuje volbou režimu trvalého rušení nebo intervalů 4s a 8s. Parkovací asistent umožňuje vypnutí akustické signalizace. Řídící jednotka kontroluje neustále komunikaci s naprogramovaným počtem senzorů a v případě problémů okamžitě signalizuje. Senzory jsou instalovány do přední (alternativně současně zadní) části vozidla.

Inovovaná řídící jednotka obsahuje výměnný čip s firmwarem. V případě potřeby aktualizace firmwaru je tedy možné dodat aktuální firmware na novém čipu výměnným způsobem bez nutnosti návštěvy našeho servisního pracoviště.

Po dopadu laserového paprsku na měřené vozidlo začne rušička ve zlomku vteřiny vysílat náhodné pulsy proti měřiči rychlosti. Zároveň je řidiči signalizován poplach. Laserový měřič není schopen změřit rychlost vozidla a měřící laserové zařízení LIDAR buď hlásí operátorovi chybu, anebo vůbec nic.

AntiLaser G8 vs Laser LTI UltraLyte 100pps

Antilaser G9 - úsekové měření